Anoniem

Beste lezer,

Ik schrijf dit verhaal speciaal voor degenen die willen aankomen maar misschien de hoop helemaal zijn verloren.. Voor degenen die van alles al hebben uitgeprobeerd maar nooit succesvol hun doel hebben behaald. Ik ben het levende bewijs dat aankomen én nadien ook op dat gewicht blijven mogelijk is. 

Ik begon ergens in de winter van 2016 met het aankomen. Ik was iemand die altijd erg slank was, hier vaak wel wat opmerkingen over kreeg maar het zelf niet meteen inzag. Ik kwam terug van vakantie en besefte - eindelijk - dat ik eigenlijk wel heel erg dun was. Ik was toen 21 jaar, lengte 163,2cm en woog rond de 55kg. Vaak ietsjes lichter. 

In ongeveer 3,5 maand tijd ben ik door de tips in de facebookgroep ‘Get Fat With Me!’ aangekomen. Ik ging van 55kg naar maar liefst 67kg! Dat was ietsjes te veel van het goede voor mijn lengte, dus heb toen ervoor gezorgd dat mijn calorie-inname wat minder werd. Ik weeg sindsdien altijd rond de 63kg zonder nog enige moeite hiervoor te moeten doen. Uiteraard eet ik nog altijd goed maar ik hoef het allemaal niet meer zo strikt op te volgen.  

Ik heb door het aankomen meer vormingen gekregen: boezem, schouders, bips en bovenbenen zijn nog breder geworden (in mooie zin) maar het mag sowieso wel allemaal wat strakker. Ik heb mezelf ingeschreven in Basic-Fit en probeer nu elke week toch 3x krachttraining te doen. 

Jullie vragen zich zeker af: hoe heb je dit voor elkaar gekregen? Ik vertel het je even in een notendop: 

- Lid worden van de facebookgroep: Get fat with me! en daar door de vele tips bladeren (Is gratis hoor, no stress). 

- Een foodtracker downloaden zodat je kan bijhouden wat je hebt gegeten en hoeveel je nog moet eten. Rekeninghoudend met je macros (eiwitten, vetten en koolhydraten).

- Elke dag je kcalorie doel proberen bereiken! 

- Je niet elke week wegen! 

- Producten leren kennen die goed voor je zijn/helpen bij het aankomen. Ik at onder andere veel: bananen, tonijn, crackers met kippewit, kipfilet, vis, kaasblokjes, havermoutpap, volle melk, proteïnebrood, ....

Graag sluit ik af met een ontbijttip/lunchtip:

Een omelet (4 eieren) met tonijn uit blik in (150 gram). Deze bevatten 54 gram eiwitten. Tonijn en eieren zijn dus zeker dingen die je moet eten tijdens het sporten. Dit ontbijtje bevat 435 kcal zonder enige extra’s. Je kan dus perfect nog wat dingen toevoegen zoals paprika’s, uitjes, parmezaanse kaas, ... 

Geloof in jezelf en raak niet gedemotiveerd wanneer je na de eerste weken niet meteen resultaat ziet. Heb geduld want geloof mij, je lichaam zal sowieso aanpassen! Vaak denken we dat we genoeg of zelfs veel eten terwijl dit in de realiteit alles behalve klopt. Het tracken van je voeding kan hierbij dus heel erg helpen. Mocht je last hebben (gehad) van een eetstoornis en dit iets triggeren, raad ik dit uiteraard af. Dan zou ik steeds eerst praten met een dokter/voedingsconsulent/andere hulpverlener hierover. Je hoeft het niet perse bij te houden via een app, probeer gewoon om elke dag iets meer te eten zodat je maag stilletjes aan meer aan kan. 

Dit was mijn succeservaring en ik hoop velen van jullie geïnspireerd te hebben. 

Veel succes! 

Liefs,

Anoniempje.  .  .

Ben je geïnspireerd geraakt door deze powerlady? Wil jij vandaag nog de stap zetten om voor jouw droomgewicht te gaan? Koop dan vandaag nog jouw gepersonaliseerde schema bij ons..

Follow by Email
Facebook
Instagram