Roos

Mijn naam is Roos ... 

.  .  .

... en ik wil graag mijn ervaring met jullie delen. 
Zeven jaar geleden was ik superdun en ook erg lang. Ik was 1.67m lang, maar woog maar 45 kg. Deze verhouding viel natuurlijk heel erg op. Mensen hadden hier veel over te zeggen, wat mij eerlijk niet veel boeide, tot ik op de middelbare school kwam. Ik werd heel erg gepest en ik was niet net als de mooie meisjes van de school. De pesters hebben op de middelbare school veel invloed op mij gehad, omdat ze elke keer weer wat te zeggen hadden. Dat heeft mij gebroken als persoon zijnde, maar uiteindelijk ook veel sterker gemaakt.
Het pesten heeft verder géén invloed gehad op mijn leven. Ik was blij dat ik niet net als de andere meisjes was, maar ik werd wel elke keer weer geconfronteerd. Als het niet op Instagram was, dan zag ik wel foto’s van volle dames op Facebook. Ik vond het moeilijk om mijzelf te accepteren zoals ik was en wou graag op iemand anders lijken. Dit is zo slecht. Iedereen is zo uniek. Alhamdulillah voor ons bestaan, voor wat wij hebben gekregen van Allah. 
Ik was niet tevreden met mezelf, dat was ook mijn motivatie om het roer om te gooien. Iets wat mij ook is gelukt! Inmiddels ben ik 1.72 en weeg ik 65 kg. Het heeft mij veel bloed, zweet, tranen, maar ook tijd gekost. Ik heb er namelijk 2 jaar over gedaan om dit te bereiken, maar ik ben trots op het resultaat!
Ik dwong mezelf om zoveel mogelijk te eten. De ‘food’ app heeft mij zo geholpen. Ik had elke dag een doel voor ogen om zo veel mogelijk kcal binnen te krijgen. Meiden het is níét onmogelijk, geloof mij! Ik weet dat het zo moeilijk is om jezelf te dwingen te eten, maar alles komt met de tijd. Je hoeft niet ineens 4 boterhammen meer te eten als je voorheen minstens 1 appel door je keel kreeg. Wat ik voornamelijk at zijn banen met pindakaas.
De food app is een app waar je alles kan noteren wat je per dag eet. Dan geven zij aan hoeveel kcal je binnen krijgt. Ook kan je je eigen doel instellen en hoeveel je aan wil komen. Dan maakt hij een berekening met hoeveel kcal je binnen moet krijgen per dag. Ik sportte maar liefst 5 dagen per week, maar werd op een gegeven moment zo lui dat ik daar mee stopte. 
Ik nam altijd twee dagen rust om mijn spieren te herstellen. Mijn billen waren ronder en ik was goed in vorm. Ook werd mijn conditie zoveel malen verbeterd. Ik raad dit absoluut aan. Ik ben aangekomen in gewicht, maarmijn einddoel is toch om een strakker lichaam te krijgen. Als je aankomt kom je overal aan. Graag zou ik mijn buikje nog weg willen werken. Ik zag echt verschil met het sporten.
De gouden tip die ik jullie als laatst wil meegeven is geloven in dat het je gaat lukken. Wat voor mij werkte hoeft niet bij jullie te werken. Geloof er gewoon in en geef nooit op. Ik heb na veel proberen pas na 5 jaar echt resultaat mogen boeken. Ik ben meer gaan eten toen ik mezelf echt dwong. Zo heb ik mijn maag vergroot en kon ik ineens heel veel op. Ik lette niet echt op mijn voeding, ik at veel van buiten, maar ook wel gezond.
Ik heb mijn doel nog niet bereikt. Ik ben wel aangekomen, maar ik zou mijn zogenoemde hip dips weg willen werken. Ik dacht dat ik het nooit zou zeggen, maar ik moet denk ik toch maar beginnen met sporten ... 
 

Ben je geïnspireerd geraakt door Roos? Wil jij vandaag nog de stap zetten om voor jouw droomgewicht te gaan? Koop dan vandaag nog jouw gepersonaliseerde schema bij ons ...

Follow by Email
Facebook
Instagram