Thirza

Hi ladies!
Ik ben nooit een heel dun persoon geweest. Toen ik 15 was woog ik 70 kilo. Ik had behoorlijk wat overgewicht voor iemand van 1,60 en ook nog eens met mijn leeftijd.  Ik was mega onzeker en ik droeg alleen maar oversized kleren. Toen ik 17 was kreeg ik erg veel stress. Ik ben in een jaar bijna 20 kilo afgevallen door stress. Ik verhongerde mijzelf (ik at 1 bord op een dag) en ik deed niks aan beweging. Ik woog toen 52 kilo. Ik was ontzettend blij en ik was veel meer zelfverzekerd. Maar voor mijn gevoel vond ik mijzelf op een gegeven moment een beetje te dun worden en ik was al mijn rondingen kwijt. Ik wou daar iets aan veranderen.
Dit begon toen ik 18 werd. Ik begon mijn voeding te veranderen en ik begon weer met naar de sportschool gaan. Ik heb zelf een voedingsapp die alle calorieeën bijhoud die je eet. Iemand van mijn lengte en leefijd mag 2100 calorieeën op een dag eten. Als ik 2100 precies elke dag zou eten (geen sport) dan zou er niks met mijn lichaam gebeuren. Ik wou natuurlijk aankomen dus ik maakte een stap om elke dag 3000 calorieeën te eten. Dat is mega veel en veel mensen gaan daarmee de mist in. Veel mensen denken dat je dan alleen maar junkfood hoef te eten maar dat is juist niet zo. Ik at voor avondeten veel pasta’s en rijst met kip. In de middagen at ik vaak brood met pindakaas, brood met zalm en roomkaas of brood met kipfilet en avocado. In de ochtend at ik verschillend, soms fruit met yoghurt en soms ook brood. Zelf kan ik 3000 calorieeën niet halen met alleen maar eten en het dan proppen dus ik nam een mass weigh gainer shake. Die hielp mij mega erg met aankomen. Ik dronk die shake (met halfvolle melk) tussendoor. Dus 3x per dag. 
RSS
Follow by Email

Facebook

LinkedIn

Instagram
Qua training doe ik best wel vaak mijn benen, rug en schouders. Ik train 3x per week mijn benen en 2x per week rug/schouders. Ik zelf focus me niet heel erg op mijn armen of borst omdat ik dat naar mij mening niet mooi vind als dat te gespierd is bij een vrouw. Qua oefeningen doe ik voor de benen (squats, deadlifts, hip trust, lunges en leg press). Ik doe ze natuurlijk niet allemaal op 1 dag 😝 (Handig om te weten: je bil bestaat uit 3 verschillende spieren. Met squaten en deadlifts train de de onderste bilspier. Ik doe mega veel hiptrust en lunges omdat je daarmee de middelste bilspier traint en daardoor kunnen je billen groter worden. Tot slot ik ben dus begonnen met (bulken) dus aankomen en veel spiermassa opbouwen. Toen ik echt te vol begon te worden en veel spiermassa begon te krijgen, ben ik weer gaan afvallen (cutten). Dat betekent dus veel minder eten dan dat ik at. Dus geen 3000 maar ook niet de normale 2100. Ik at 1700 calorieeën op een dag om af te vallen. In de tijd dat ik afviel at ik veel eiwitten. Als je weer gaat afvallen en je eet te weinig eiwitten dan val je weer af bij je spiermassa dus om het zo te zeggen word je gewoon weer dun. Terwijl je eigenlijk droog en gespierder wilt worden. Eigenlijk blijf ik dit constant doen. Dus in het koude seizoen ga ik bulken en wanneer het jaar over is dan ga ik afvallen zodat ik in de zomer meer het resultaat heb wat ik wil. Als je brede benen, grote billen maar een smalle taille wilt, betekent het dat je constant moet blijven bulken en cutten. Dit is eigenlijk hoe ik alles heb gedaan en ik hoop jullie genoeg informatie te hebben gegeven. Tip voor iedereen! Heb geduld en hou je zoveel mogelijk aan je schema want ik cheat ook nog wel is! 😄 

Liefs, 

Thirza

P.S Als je alles wilt berekenen hoeveel calorieeën je mag eten en hoeveel eiwitten je binnen moet krijgen, dan kan je dat gewoon op internet zoeken! Succes iedereen!

RSS
Follow by Email
Facebook
LinkedIn
Instagram