My fitness pal

HOW TO USE

MY FITNESS PAL

Ik zag steeds vaker reacties in de community, waarin de app ‘My Fitness pal’ werd genoemd. Het bleek een hele handige app te zijn, die je kan helpen bij het behalen van jouw doelen. Dat moest ik natuurlijk gelijk eens uittesten. Ik gebruik de app nu al een tijdje en in dit artikel vertel ik jullie graag wat ik ervan vind en hoe je de app kunt gebruiken. Waar is de app goed voor?

Waar is de app goed voor?

ls je de app downloadt, krijg je te zien waar de app jou mee kan helpen. De app geeft goed weer hoeveel je op een dag moet eten om jouw doel te behalen, houdt het aantal calorieën bij en houdt ook rekening met jouw energieverbruik. Dit gebeurt onder andere door jouw stappen bij te houden, handig hé!

Hoe gebruik je de app?

De app is gemakkelijk te gebruiken. Net als iedere app vul je eerst wat persoonlijke gegevens in zoals jouw leeftijd, gewicht, streefgewicht en of je veel of weinig beweegt. Allemaal heel belangrijk voor de app om een goede berekening voor jou te kunnen maken. De app vraagt vervolgens of jij per week 0.2 of 0,5 kg wilt aankomen. Hier kun je een keuze tussen maken en de app geeft dan een bepaalde hoeveelheid kcal weer die jij dagelijks moet binnenkrijgen. 

Alles wat je eet op een dag, houd je bij op de app. Dit kan zowel met een scan als met de zoekbalk. Ook moet je bijhouden hoeveel je sport. Als je een uurtje cardio hebt gedaan in de sportschool, dan geef je dit aan en berekent de app hoeveel je extra moet innemen om jouw doel te kunnen behalen.

Het handige aan de app is, dat je onder het kopje ‘meer’ kan klikken op ‘voeding’ en hier weer onder het kopje ‘voedingsstoffen’ een duidelijk overzicht krijgt te zien hoeveel je van wat hebt gegeten. Voor dit artikel heb ik een voorbeeld genomen van iemand die 55 kilo weegt en naar de 63 kilo wilt gaan. Ik voer in dat diegene een bordje met Brinta op heeft tijdens het ontbijt. Een bordje met 40 gram Brinta en halfvolle melk bevat volgens de app 255kcal. Let op dat je dit altijd zelf goed checkt! Als je hierna naar ‘voedingsstoffen’ gaat, kun je precies zien hoe je zit betreft de macro’s, door dat bordje Brinta. Er is namelijk een indicatie gemaakt aan de hand van jouw ingevulde profiel, die weergeeft hoeveel gram je van wat moet binnenkrijgen. Dit kun je de gehele dag goed in de gaten houden. Je ziet verder niet alleen hoeveel koolhydraten, vetten en eiwitten je binnen hebt, maar ook hoeveel suikers en vezels. Altijd handig om ook deze goed in de gaten te houden. Mocht je de macroverhouding willen aanpassen, dan kun je dit altijd wijzigen onder het kopje ‘doelen voor calorieën, koolhydraten, eiwitten en vetten’.

Je kunt door middel van het plusje niet alleen maar je voeding doorgeven, maar ook je gewicht, hoeveelheid water en jouw voortgang. Daarnaast kun je ook pushmeldingen inschakelen die jou zullen herinneren om je eten in de voeren. Dit kan indirect ook een herinnering zijn voor jou om weer eens te gaan eten. Heel handig voor als je net zo vergeetachtig bent als ik, haha! Zelfs motivatie kun je op de app vinden. Je kunt vragen stellen, oproepjes plaatsen dat je op zoek bent naar een maatje uit jouw buurt en jouw voortgang delen onder het kopje 'community'. Dit kan natuurlijk heel motiverend werken! 

Ik kom nog dagelijks handige dingen tegen op de app, dus ik denk dat ik nog lang niet alles met jullie heb gedeeld. Ik ben in ieder geval erg tevreden met de app, omdat ik het fijn vind dat de macro's voor je berekend worden en het aanbod lekker breed is. Voor mensen die trainen en slechts een app willen die alles bijhoudt, lijkt mij dit een ideale app. De app is geheel gratis. Je kunt wel voor een klein bedrag Premium worden, waarbij je gebruik kunt maken van extra’s.

Schema bestellen?

Follow by Email
Facebook
Instagram