8 gouden tips om aan te komen

Er zijn acht gouden tips die ik graag met jou wil delen, omdat deze mij enorm hebben geholpen om aan te komen.
1. Eet gezond!
Veel mensen denken dat gezond eten alleen voor mensen is die willen afvallen. Wrong! Gezond eten is ook voor mensen die willen aankomen in gewicht. Als je de etiketten eens vaker bekijkt in de supermarkt, zul je opmerken dat ongezonde voeding eigenlijk helemaal niet zoveel goeds bevat. Het is wel calorierijk, maar dat is vanwege de hoge vet- en suikerhoeveelheid. Vergis je dus niet door enkel naar de hoeveelheid calorieën te kijken. Je kan een volkoren broodje met avocado en wat olijfolie nemen of een pizza. Beiden bevatten ze dezelfde hoeveelheid calorieën, maar ze hebben beiden een ander effect op je lichaam en het aankomproces.
2.    Bereken je macro's
Bereken je macro's en houd dit goed aan. Macro's zijn eiwitten, koolhydraten en vetten. Deze moet je in een bepaalde verhouding innemen. Dit is voor iedereen anders en dit kun je gemakkelijk berekenen met diverse apps. Als je weet hoeveel je van wat dagelijks moet innemen, en dit op een gezonde wijze doet, kun je binnen no time aankomen. Op de website staat een geheel kopje over macro's waar je meer informatie hierover kunt vinden. 
3.    Maak iedere dag een zelfgemaakte shake: vloeibare caloriebommen!
Ik probeerde dagelijks een shake te maken, vooral als het een minder goede dag was voor mij. Ik maakte een halve liter shake en verdeelde het dan over de dag. Mijn lievelings- en veelgemaakte shake was de avocado shake. Melk, avocado, honing, banaan en eventueel wat Brinta, chiazaad en gebroken lijnzaad erbij. Het is gemakkelijk te drinken en je tikt gauw de 1000 kcal aan met gezonde inhoud.
4.    Ontbijt als een queen
Ja, doe alsof je Blair Waldorf of Serena Van der Woodsen bent uit Gossip girl en ontbijt zeer uitgebreid. Als je in de ochtend al zeer uitgebreid ontbijt, scheelt het je zoveel gedurende de dag. Vaak zie je dat ontbijtjes haastig en klein worden gemaakt, maar sta wat eerder op om hier verandering in te brengen. Zowel je ontbijt, lunch en avondmaal moeten groot zijn. De tussendoortjes mogen wat kleiner. Ik ontbeet zelf bijna iedere dag met Brinta of havermout. Ik kan urenlang met je meepraten over hoe ‘niet lekker’ dit product is, maar ook dit product kan een enorme bijdrage leveren aan het aankomproces. Ik heb geëxperimenteerd en nagedacht over hoe ik toch kon gaan genieten van mijn Brinta. Ik voegde altijd wat muesli, fruit en dadels toe aan mijn Brinta of havermout. En geloof het of niet: ik kan er nu echt van genieten!
5.    Vervang je vette snacks met gezonde snacks
Geen Mc Donalds, maar wel heerlijke nootjes iedere dag. Na het eten van nootjes zul je je niet snel bedenken dat je al heel wat calorieën naar binnen hebt gewerkt, maar het is echt zo. Nootjes zijn simpel, klein en lekker, maar geloof het of niet: je wordt er ook op een gezonde manier dik van.  Als je dus honger hebt en zin hebt in iets kleins, kies dan voor gezonde snacks.
6.   Ga sporten 
Tijdens mijn aankomproces deed ik voornamelijk thuis mijn workouts, maar ook weleens in de sportschool. Je krijgt niet alleen ontzettend veel honger van een dagje in de sportschool, maar het resultaat is echt verbluffend. Je kan ontzettend mooi aankomen als je jezelf volledig stort op krachttraining en hier serieus mee aan de slag gaat. Zoek een maatje en schrijf je in!
7.   Zet een timer
Je kan je eetlust het best vergroten door natuurlijk veel te gaan eten, maar dit kan je het beste doen door gedurende de dag kleine maaltijden te nemen. Zet daarom een timer om de twee a drie uur en probeer calorierijke voeding in te nemen. Dit zal ervoor zorgen dat je maag wat groter wordt en dat je uiteindelijk aankomt.
8. Houd al je voeding bij 
Je hebt diverse apps waar je kunt bijhouden wat je allemaal op een dag eet. Dit kan als een eyeopener werken, omdat je iedere dag kan zien hoeveel je eigenlijk eet. Soms heb je het gevoel alsof je heel veel eet op een dag, maar eet je eigenlijk ontzettend weinig. Het elke dag bijhouden van je voeding en het zien stijgen van de teller, kan heel motiverend werken. Het bijhouden van je voeding kun je doen met ‘My Fitness Pall’ of met ‘Food’.
Follow by Email
Facebook
Instagram